Saturday, 28 February 2009

sajak 0120

di pagi buta..
menahan mata..
mencari 14 objective case, wat tha..
banyak gila
lapar la..
teringat babita..

hari hari sibuk la
sibuk buat apa
bukan nak study ar
mengadap adobe photoshop je a
study entah ke mana

clinical phase menjelma
memang mumta3 la
mumta3 tu apa?
mumta3 tu interesting la
iman dan husna
dah examine breast and scrotum a?
jeles la!
aku bukan pervert ar..
ilmu waaaa
mahu belaja juga..~

medic susa
tapi nak buat camna
ingin mcapai cita cita
sanggup buat apa saja
niat harus betul la
kerana sapa?
kerana Dia ~

take that a.samad said..! ngahahhaa~~~

Thursday, 26 February 2009

Slumdog Millionaire deserved the Oscars!


i just finished watching Slumdog Millionaire..!!

cried all the way!! haha~ ok fine i know sometimes i'm overly emotional when i watch any movie.
tapi best giler!!!!!!!

jalan cerita mantap!!
gambar mantap!!
pelakon pon! walaupun tak kacak macam brad pitt or orang prison break tu..
and even if ada part budak tu lompat dalam sh*t hole tu..
movie tu still sangat best!!!!!!

what's interesting about this movie is..
its not a typical bollywood movie~

it doesnt have that scene where its raining and the hero and heroin dance under the moonlight singing for 15mins repeating the same lines over and over again.

there's no kacak actor! (Dev Patel tu not bad la..comel ar.. reminds me of Husna's Mr. Bubu..haha!! sori husna)

the movie shows the 'other' side of India~
the real life of India was revealed and potrayed in its best way in this movie.
there's nothing fake about this movie.
i didn't even know about the reality of India, until i watched the movie.
The movie really opened my eyes.

and the best part is.. the ending was awesome! (sape yang cakap ending dia sedih kat aku tu..aku tatau la korang tengok crita slumdog mane..)

setakat ni.. i think this is the best movie i've seen this year =D

terima kasih kepada beit TNB yang mendownload movie ni kemudian telah memberi kepada beit shalalah kemudian memberi kepada kami~

"it is written"

Friday, 20 February 2009

we pulled it off =D

eventhough dah beberapa hari internetless (something wrong ngan wire..stress la camni!!!), it feels its been a week since aku dapat online..

cant recall when was the last day i onlined. severe giler addiction aku.

arini best!! Program "Blooms of Ukhuwah" - i really had a great time!
eventhough last minute diorang buat, tapi everything went well.. kalau niat baik (obviously untuk buat perkara yang baik dengan cara yang betul) Allah akan tolong ~ (^^,)

and eventhough korang mintak Unit Econ bukak gerai makanan today last minute jugak~ we were able pulled it off!! hahahaha~~ sonok sangat!! sebab awal2 tu ingat ke makanan takkan abis jual.. tengok2 sold out!! alhamdulillah!! (kecuali kismis..ada lagi tinggal 10 paket..sapa nak?? 2.75genih per paket..haha)

thanx to all who bought the food and the items we sold..

thanx especially to

Kak Nahdia, Kakcik, and Tim Tim = yang masak choc+sugar coated donut .. marvellous!!
Ain, Wahidah and housemate Ain = ketayap yang heavenly!!
Meen and Temah = cokodok yang aku tak sempat rasa, tapi laku abis!
Fatimah and housematenye = yang bungkus paket kismis.. comel!!
Sakinah & Aiman = tolong akak buat popia and g pasar beli barang2.. terharu giler!!
Adiba = walaupun tak sihat a couple o'days ago, she came to help out today.. thanx!!
Muna = muna cakap tak banyak tolong, but you did help laaa.. adoi T_T

basically semua AJK akhawat econ tolong memajukan gerai harini..!

tahmid! alhamdulillah!

Tuesday, 17 February 2009

new sem.. new phase.

yes we are now entering our clinical phase. bukan preclinical..but clinical..

after we got our results 2 days ago (alhamdulillah results ok) i went back home, skype-ed with dad.

"baca 1st topic Clinical Methods Hutchison's"

After reading a few paragraphs, i realized that.. this book is not gonna help me!! ok maybe it will.. but its not in arabic!!!! waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
i dont really have anything to worry about except my arabic.
that's it. i'm gonna find a new egyptian bestfriend!!!

HOPEFULLY they'll teach us some arabic too.. like how to say "what color is your stool?"
or something like "before we discuss why you have come today, I wanna ask you some background questions"....

hentam je la esok!!!

***
SHOUTOUT!
sorry lambat sikit~ but takpe la~

HAPPY BIRTHDAY
to
Kak Pipah the big sis a.k.a its-all-about-the-angle & adobe partner in crime
(15th Feb)
and
MeEn the audible a.k.a loyal bendahari (16th Feb)!

(^^,)

(camne nak ckp epi bday dlm arabic????)

***

haaaaa kawan2! PCM dah buat blog baru yg lawa gilerrrrrrrr!! mantap2!!! betul ke budak medic yg buat? cam tak caye je.... T_T

http://mansurah.perubatan.org/

sila2 la melawat ye~ jangan lupe klik kat "jualan unit ekonomi" jugak ye~~~

Friday, 13 February 2009

awesome winter holiday, indeed!

from the left (baju merah) : Queen Nefertari, favourite wife of Ramses II; Queen Titi; Queen Hatshepshut; Cleopatra; Goddess Hathor; Goddess Nephthys and Goddess Isis
haha~ name timangan yg diberi sempena trip kami~
"The 7 Traveling B*tches and the Invisible 3"

1. kutip duit jualan unit ekon for januari and kemaskini akaun ekon (partially done)
2. gi ma3rod kat cairo beli buku banyak2.. (done!)
3. shopping kat citystars and hussein!! (done!)
4. LUXOR & ASWAN (awesome!!!!!!)
5. alex wajib pegi!! (done to0!)
6. redecorate bilik! (belum T_T)
7. ngemas rumah! (belum jugak @_@)
8. tamir husni's concert kat Mansoura Univ 11hb Feb! (kalu pegi sure kena lecture ngan yah..haha)

so i did most of the things i listed..
definite awesomeness!!!

especially the gamble we made to aswan and luxor, it turned out pretty well =)
thanx everyone!!!

worse part of all, i REALLY dont wanna kira how much money that was burnt in this winter hols. but i have to T_T
a must do after this is.. BAKAR THE DAMN LEMAK!!!
makan fast fo0d tak benti, boleh mati cepat ok. T_T

result keluar 15th.. doa+tawakkal :-s

insya Allah dapat move on to semester 6.. wow.. dah clinical... gila ar!!!

owh and one more thing~
just to share with everyone = )
http://nasirussunnah.wordpress.com/2009/02/07/178/
menarik!